Rivian представи нови изцяло електрически модели. В допълнение към модела R2, който вече очакваме, компанията ни изненадва с електрически хотхеч.
Rivian е все още млад производител, който е във възход. Макар че досега той продаваше електрическия пикап R1T и производния му SUV R1T в Северна Америка, компанията иска да пробие в Европа с по-малък и достъпен модел.
Rivian представи новата си техническа платформа, върху която ще бъдат изградени новите модели R3 и R2. Нещо повече, ще има и R3X, изпълнителна версия на компактния модел, която ще използва 3 електрически двигателя.
Моделите R2 и R3 ще бъдат изградени върху напълно нова платформа за автомобили от среден клас. Тази платформа консолидира и елиминира ненужните части благодарение на дизайнерски решения, включващи използването на лят под налягане детайл, структурна батерия, при която горната част на пакета служи и за под, и системи за корпуси, които драстично намаляват сложността.
Rivian R2 ще се продава и в Европа
Новият Rivian R2 е новият средноразмерен SUV на американската компания. Външният дизайн е много сходен с този на по-големия му брат R1T, със същата LED лента, която се спуска отпред, и квадратни пропорции на каросерията, придаващи му здрав вид.
Новият Rivian R2 ще бъде пуснат в продажба през 2026 г. и ще се предлага с един, два или три електрически мотора. Конфигурацията с един двигател ще задвижва задните колела, докато задвижването на всички колела ще се предлага при другите две конфигурации. И трите могат да изминат повече от 550 км с едно зареждане, а най-мощната версия може да достигне 100 км/ч за по-малко от 3,2 секунди.
За какво да внимавам при покупка на употребяван автомобил
Вътре в новия SUV има двуекранен дисплей, а всички седалки могат да се сгъват. R2 разполага и с две жабки, така че ще се окаже доста универсален автомобил, особено за често пътуващите с кемпери. Засега знаем, че новият R2 ще има стартова цена от 45 000 долара в САЩ и че ще пристигне в Европа през 2027 г.
Rivian R3 може да е бъдещето на горещите хечбеци
Новият R3 е приятна изненада. Въпреки че има елементи на SUV, новият модел има по-скоро усещане за хечбек от 80-те години на миналия век, с ъглов стил и компактни пропорции.
От техническа гледна точка R3 използва рецептата, използвана за SUV R2, и я свива, за да стане още по-компактен модел. Всъщност R3 има с 10 см по-късо междуосие от R2 и, подобно на по-големия SUV, ще се предлага с един, два или дори три електрически мотора. Ще има и спортна версия, наречена R3X. Тя напомня на рали автомобил с агресивния си външен вид, но също така има специално разработено задвижване с 3 електромотора, по-големи колела и леко повишен клиренс.
Подобно на R2, R3 ще използва същото задвижване и ще има сходни спецификации, така че можем да очакваме пробег от над 550 км, както при R2, но и бързо ускорение. Версията R3X също трябва да бъде още по-бърза от това, което се обявява за стандартните модели.