Какво да вземете предвид, когато стартирате собствен бизнес

За хората, на които им е омръзнало да работят на стандартната работа от 9 до 5, започването на бизнес може да бъде привлекателна алтернатива.

Сподели

Ако мислите да започнете бизнес, вероятно сте прекарали много време в мечти за свободата, която идва с притежаването на компания.

Представете си, че можете да се сбогувате с работата по осем или девет часа на ден в кабинка или затворен офис.

Представете си, че не се налага да се отчитате пред никого.

Представете си възможността за неограничен доход.

Но може би се питате – готов ли съм да започна бизнес? Въпреки че започването на бизнес може да е добро решение, то не е толкова просто, колкото изглежда, и може да бъде стресиращо и предизвикателно пътуване. Тези, които обмислят да станат предприемачи, трябва да разберат стъпките за започване на бизнес.

стартиране на собствен бизнес

Разбирате ли пазара си?

Преди да започнете бизнес, трябва да се уверите, че разбирате своя пазар. За да направите това, ще трябва да направите известно проучване. Ако не направите предварително проучване на пазара, това може да обрече бизнеса ви на провал още преди да сте го стартирали. Определете точното естество на бизнеса си и целевата си демографска група. По-долу са изброени някои начини, по които можете да извършите пазарното си проучване, преди да стартирате фирмата си:

  • Работете с фирма за проучвания: Можете да наемете фирма за проучвания, която да ви предостави данни от пазарни проучвания, както и информация, която идва директно от целевата ви демографска група. Фирмата за проучвания ще ви предостави усъвършенстван анализ на пазара. Тя също така ще интервюира потребителите, за да ви помогне да определите решенията за покупка и поведението при пазаруване на вашата целева демографска група.
  • Извършете проучването сами: Преди да похарчите средства за реклама, ще искате да анализирате своя пазар и целева аудитория. Един от най-простите начини да започнете да правите това е като разгледате компании, които предлагат подобни услуги или продукти. След като започнете бизнеса си, тези компании вероятно ще бъдат ваши конкуренти. Проучвайки какво правят бъдещите ви конкуренти, можете да определите какво работи и какво не, без сами да преминавате през този процес на проба-грешка.
  • Получаване на данни за клиентите: Можете да откриете какво биха мислили потенциалните клиенти за вашите услуги или продукти, като проведете сесии на фокус групи или онлайн проучвания. За да намерите потребители, от които да получите данни, можете да пуснете онлайн обява, чрез която да предложите малка компенсация в замяна на тяхното участие. Уверете се, че участниците принадлежат към вашата целева демографска група. Ако искате да възложите тази задача на външен изпълнител, може да намерите квалифицирани дипломанти, които могат да проведат това проучване за вас в местния си университет.

Какво знаете за клиентите си?

Освен основните демографски данни, трябва да знаете колкото се може повече за клиентите си. Преди да започнете бизнеса си, задайте си следните въпроси за целевата си аудитория:

  • Кои са те? Демографската информация ви позволява да определите целевия си купувач и да се ориентирате към така важната личност. Дали този целеви купувач е мъж или жена? Млад или възрастен е той? Родители ли са или са без деца? Образовани ли са? Разбирането на основните данни за вашите клиенти ще ви даде рамката, върху която трябва да стъпите по-късно, когато започнете бизнеса си.
  • На колко години са те? Възрастта и поколението на клиента са важни съображения за вашия бизнес. Един самотен мъж на 30 години, който обича видеоигрите и фен съборите, може да се идентифицира повече с младежката демографска група, отколкото с 60-годишния си баща, който е собственик на бизнес.
  • От какво се притесняват? Стресовите фактори, проблемите и страховете са мощни мотиватори. Ако услугата или продуктът ви може да реши значително притеснение, което потребителите имат, може би ще успеете да достигнете успешно до целевия си пазар.
  • От кого купуват те? Може да искате да знаете и къде вашата целева аудитория пазарува дрехи, хранителни стоки и други нужди. Откриването на тези интереси може да ви помогне да намерите маркетингови партньори и да ви разкрие кои марки искате да наблюдавате.
  • Какъв е техният предпочитан метод на комуникация? Трябва да обмислите и какъв ще бъде най-ефективният начин за достигане до вашата целева аудитория. Ще реагират ли те на текстови съобщения? Ще предпочетат ли телефонните обаждания, или ще ги сметнат за натрапчиви? Или пък ще предпочетат да получават имейли? Знаейки как целевата група предпочита да се свързва с вас, можете да насочите маркетинговите си усилия по начин, който подобрява шансовете ви да бъдете прочетени или чути.
  • Защо купуват? Какво помага на целевата ви аудитория да вземе окончателно решение за покупка? Дали това е да чуете за продукта от други хора, да видите продукта в действие или да забележите сделка, на която не можете да устоите? Разбирането на причините, поради които вашите потенциални клиенти купуват определени продукти или услуги, ви позволява да разположите правилно маркетинговите си усилия. Предлагането на проучване веднага след покупката може да ви помогне да определите защо купувачите избират вашия продукт.
  • Откъде получават новините си? Познаването на местата, от които целевата ви аудитория получава новини и информация всеки ден, разкрива областите, в които трябва да съсредоточите маркетинговите си усилия и платената реклама. Ако използвате онлайн проучвания, можете да увеличите процента на отговорилите, като ги поставите на сайтове, които целевата ви аудитория посещава.
  • Къде работят те? Познаването на областите и отраслите, в които работи вашата целева аудитория, може да подпомогне маркетинговите ви усилия. Мястото, където работят, ще повлияе на това какви приятели има вашата целева група, кои места посещава и към кои групи се присъединява. Това пазарно проучване може да помогне да разкриете продукта си на нови перспективи и места, които не сте открили преди това.
  • Какво правят за забавление? Хобитата могат да ви дадат допълнителна представа за интересите на вашия целеви пазар. Когато знаете любимите им филми, телевизионни предавания и книги, ще имате какво да обсъждате с потенциалните си клиенти. Въпросите за техните интереси могат да бъдат приятен ледоразбивач в проучването и да разкрият повече демографска информация.
  • Колко пари печелят и харчат? Парите са важен аспект на това дали вашата целева аудитория може да си позволи вашия продукт или услуга. Вашата целева аудитория трябва да може да изкарва достатъчно пари и да запазва достатъчно от доходите си, за да може да купува това, което предлагате. Ако продавате луксозна стока, сумата, която купувачът ви може да похарчи, може да е по-важна от това колко пари изкарва.

Можете ли да финансирате бизнеса си?

Можете ли да станете предприемач, ако не сте сигурни как ще финансирате бизнеса си? Част от процеса на научаване как да станете предприемач е да определите дали можете да си позволите да поддържате фирмата си в действие.

Много предприемачи се борят да намерят средства за стартиране и развитие на бизнеса си, но това е един от първите и най-важни финансови избори, които ще направите като собственик на бизнес. Начинът, по който финансирате предприятието си, може да повлияе на начина, по който го структурирате и управлявате.

Какво трябва да знаем за надомната работа

Когато определяте дали можете да финансирате бизнеса си, вземете предвид изискванията за активи и капитал, както и оперативните си разходи. Капиталовите ви изисквания включват колко пари ви трябват, за да финансирате предприятието си и да му помогнете да постигне своите финансови и оперативни цели. Вашите активи ще включват ресурсите, които притежава вашето предприятие, като например имоти, сгради и патенти. Не бива да се разорявате, докато се опитвате да се сдобиете с всички необходими активи, ето защо трябва да определите всичко, което ще ви е необходимо за успешна работа, и да съставите съответния бюджет.

Освен това оперативните разходи ще включват неща като разходи за инвентар, заплати, наеми и други. Основната отговорност като собственик на бизнес ще включва поддържане на ниски оперативни разходи, като същевременно поддържате качествено обслужване и изпреварвате конкуренцията. За да набавите адекватна сума пари за вашата компания, можете да:

Как ще създадете своя бизнес?

Структурата, която ще изберете за своя бизнес, ще повлияе на начина, по който ще се осъществяват ежедневните ви операции, на това каква част от личните ви активи ще бъде изложена на риск и колко данъци ще платите. Изберете бизнес структура, която ви осигурява правилния баланс между ползи и правна защита. По-долу са изброени някои често срещани бизнес структури, от които можете да избирате.

Партньорство

Партньорството е най-простата структура за бизнес, притежаван от двама или повече души. Командитните дружества и дружествата с ограничена отговорност са два често срещани вида. Ето как функционират те:

  • Командитно дружество: В ограничено партньорство един от съдружниците е неограничено отговорен, а всички останали съдружници са ограничено отговорни. Лицата с ограничена отговорност обикновено имат ограничен контрол върху бизнеса.
  • Дружества с ограничена отговорност: В партньорството с ограничена отговорност всеки собственик носи ограничена отговорност. Всеки съдружник е защитен от дългове към партньорството и няма да носи отговорност за действията на останалите съдружници.

Ако вашето предприятие има няколко собственици, които искат да изпробват бизнес идеята си, преди да създадат по-формална организация, партньорството може да е правилният избор.

Едноличен собственик

Едноличните дружества са лесни за създаване и ви позволяват да имате пълен контрол върху компанията. Ако извършвате стопанска дейност и не се регистрирате като никакъв вид предприятие, автоматично ще се считате за едноличен търговец.

Едноличният търговец не създава отделен бизнес субект. В този смисъл вашите бизнес пасиви и активи не се считат за отделни от личните ви пасиви и активи. В рамките на едноличния търговец може да бъдете подведени под лична отговорност за задълженията и дълговете на вашето дружество. Привличането на средства може да бъде трудно, тъй като не можете да продавате акции, а банките се колебаят дали да отпускат заеми на еднолични търговци.

Ако искате да изпробвате бизнес идеята си, преди да създадете официална компания – и бизнесът ви е нискорисков – едноличният търговец може да е правилният избор за вас.

Кооперация

Кооперациите са предприятия, притежавани и управлявани в полза на тези, които ще използват услугите на компаниите. Приходите и печалбите, които кооперацията генерира, ще бъдат разпределени между членовете. Обикновено избраният съвет на служителите и директорите ще управлява кооперацията, а редовните членове ще имат право на глас, за да контролират ръководството на кооперацията. Закупуването на дялове позволява на някого да стане член на кооперацията.

Корпорация

Корпорацията е юридическо лице, отделно от собствениците. Корпорацията предлага най-силната защита на собствениците на предприятия срещу лична отговорност. Разходите за създаване на корпорация обаче са по-големи от тези за други бизнес структури. Корпорацията също така изисква по-обширна отчетност, водене на документация и оперативни процеси.

По отношение на набирането на капитал корпорациите имат предимство, тъй като могат да набират средства чрез продажба на акции. Корпорацията плаща данък върху доходите от печалбата на предприятието. Корпорациите могат да бъдат добър вариант за компания със среден до висок риск, компания, която трябва да набере пари, или компания, която евентуално планирате да продадете.

Дружество с ограничена отговорност

Когато създадете ООД, можете да се възползвате от предимствата както на партньорството, така и на корпорацията. В повечето случаи ООД ви предпазва от лична отговорност и личните ви активи няма да бъдат изложени на риск в случай на съдебно дело или фалит.

Нуждаете ли се от специални лицензи и разрешителни?

Много собственици на малък бизнес се нуждаят от комбинация от разрешителни и лицензи както от щатски, така и от федерални агенции. Изискванията варират в зависимост от вашето местоположение, правителствените правила и бизнес дейностите. По-долу са дадени някои примери за специални лицензи и разрешителни, които може да са ви необходими за вашия бизнес:

  • Разрешение за поставяне на знаци.
  • Разрешение за зониране.
  • Разрешения за здравни услуги.
  • Разрешение за облагане с данък върху продажбите.
  • Специални държавни лицензи.
  • Екологични разрешителни.
  • Разрешения на пожарната служба.
  • Разрешение за упражняване на дейност в домашни условия.
  • Лиценз за общ бизнес.
  • Разрешение за строеж или сграда.
  • Професионални/професионални лицензи.
  • Специални федерални разрешителни и лицензи.

Какъв е вашият маркетингов план?

Маркетинговият план е също толкова важен, колкото и бизнес планът. Маркетинговият план е стратегически, включва цели, факти и цифри и е насочен към спечелване и задържане на клиенти. Следвайте тези стъпки, за да създадете своя маркетингов план:

  • Извършете анализ на ситуацията: Определете вашия бизнес, неговите услуги или продукти и как предложенията на вашия бизнес ви отличават от тези на конкуренцията. Освен това опишете външните възможности, от които можете да се възползвате. Анализът на ситуацията трябва да съдържа преглед на силните и слабите страни, заплахите и възможностите на вашия бизнес.
  • Проучете тактиките за маркетинг: Потърсете тактики за маркетинг, за да определите кои от тях могат да бъдат подходящи за вашия бизнес и рекламен план. Тази стратегия може да включва електронна поща, печатна реклама, програми за лоялност и външни билбордове.
  • Определете целевата си аудитория: След това опишете целевия си пазар. Съсредоточете се върху демографски данни като пол, възраст, доходи, местоположение и състав на семейството на потенциалния клиент, както и върху начина му на живот. Определете тясно целевата си аудитория, тъй като това ще ви ръководи в маркетинговите усилия.
  • Напишете списък с маркетингови цели: За този списък помислете какво искате да постигнете с маркетинговите си усилия. Запишете списък с измерими цели. За да създадете целите си, направете ги конкретни. Може също така да искате да обмислите оптимистични спрямо реалистични цели и краткосрочни спрямо дългосрочни цели.
  • Определете бюджета за маркетинг на вашия бизнес: Накрая ще трябва да определите какъв процент от бюджета ви ще бъде посветен на маркетинга. Вземете предвид разходите за маркетинговите тактики, които планирате да приложите, за да ви помогнат да определите бюджета си.

Виж още

И още